Szkolne wyzwanie dobiegło końca!! ♥
Kto dał radę? :D
Ja muszę przyznać że miałam trochę trudności ze znalezieniem czasu na systematyczną naukę, ale udało się! Szkolne wyzwanie zaliczone! Uff! Mamy już to za sobą! A w głowie 80 nowych słówek! A nawet ponad jeśli dodamy do tego słówka z „wyrażeń szkolnych” z dnia 3 z drugiej części wyzwania ;) No nie da się nie być z siebie dymnym!
W 8 DNI POZNALIŚMY 80 NOWYCH SŁÓWEK!
Brawo My! ♥
Brawo Ty! ♥
Czas na podsumowanie naszego tygodnia pracy!
Jeśli jesteś tutaj nowy zapraszam na zestawienie wszystkich poniższych słówek, które znajduje się jak zawsze w organizowanych”wyzwaniach” na platformie naukowej, dzięki której można nauczyć się ich w łatwy i przyjemny sposób.
Klik w link↓
» NAUCZ SIĘ TYCH SŁÓWEK TUTAJ «
Podsumowanie 1 części wyzwania znajdziesz tutaj ↓
PODSUMOWANIE cz.1 – Szkolne wyzwanie
Objaśnienie kolorów:
♥ – czasowniki z I gr lub rzeczowniki w rodzaju męskim
♥ – czasowniki z III gr lub rzeczowniki w rodzaju żeńskim
♥ – wyrażenia, liczba mnoga rzeczownika i inne…
DZIEŃ 1.
- lire [lir] – czytać
- étudier [etudie] – studiować
- apprendre [aprądr] – uczyć się
- compter [kąte] – liczyć
- savoir [sawłar] – wiedzieć
- écrire [ekrir] – pisać
- peindre [pędr] – malować
- dessiner [desine] – malować
- noter [note] – notować
- souligner [sulinie] – podkreślać
DZIEŃ 2.
- penser [pąse] – myśleć
- comprendre [kąprądr] – rozumieć
- oublier [ublije] – zapomnieć
- se rappeler [serapele] – przypominać sobie
- se souvenir [sesuwenir] – pamiętać
- examiner [egzamine] – egzaminować
- répondre [repądr] – powtarzać
- verifier [werifie] – sprawdzać
- tricher [trisze} – oszukiwać
- demander [demąde] – prosić
DZIEŃ 3.
- corriger des fautes [koriże de fot] – poprawiać błędy
- être en retard [etr ąretard] – być spóźnionym
- faire des devoirs [ferdedewłar] – odrabiać lekcje
- donner une note [doneiunnot] – sta wiać ocenę
- passer un examen [pase enegzamę] – zdawać egzamin
- faire une faute [fer iunfot] – robić błąd
- lever la main [lewe lamę] – zgłąszać się
- la note [lanot] – ocena
- présent/e [prezą/preząt] – obecny/a
- absent/e [absą/absąt] – nieobecny/a
DZIEŃ 4.
- l’école [lekol] – szkoła
- la classe [laklas] – klasa
- le banc [lybą] – ławka
- la chaise [laszez] – krzesło
- l’ordinateur [lordinateur] – komputer
- la leçon [lalesą] – lekcja
- le sujet [lysuże] – temat
- le tableau noir [lytablonłąr] – tablica
- la craie [lakre] – kreda
- la récréation [larekreasją] – przerwa
Trochę tego jest nieprawdaż? ;)
Odwaliliśmy niezły kawał roboty!
W najbliższym czasie rozwiniemy trochę temat nowo poznanych powyższych czasowników w „porannych czasownikach” ;) Co by znać również ich odmianę.
Przerabialiśmy już kilka z nich o tutaj → PODSUMOWANIE – Czasowniki szkolne, pod linkiem również są ćwiczenia.
Ściskam Wszystkich czytających moje wypociny na tym blogu ;*
Buziaki!